karlssongissberg.blogg.se

Vi, alltså Stina och Penny kommer att starta vår resa genom Asien i Indien och sedan får vi se vart vi hamnar!

Trivandrum!

Hej dar hemma!
Nu var det ett tag sedan vi skrev..Under tiden har vi hunnit med Anjuna, dar vi fick uppleva annu en fin strand och ett gott umgange!
Efter en vecka drog vi sedan vidare till Cochi som ar en jatte mysig liten hamnstad. Dar fick vi prova pa att fiska med stora kinesiska fiskenat som staden ar kand for, vilket var jatte tungt men kul att testa pa!
Ifran Cochi akte vi ocksa pa en safari i ett naturreservat i Wayanad som ligger i norra Kerala uppe i bergen, Vi akte taxi tillsammans med ett par fran Kanada, Steve och Brie, som vi kom jatte bra overens med som tur var eftersom resan kom att ta typ 10h!
Pa plats fann vi annu fler mycket harliga manniskor som vi snabbt blev vanner med.
Wayanad visade sig vara hur fint som helst! Mycket tropiskt och gront overallt.
Pa safarin fick vi se apor, pafaglar, radjur och vid ett ogonblick blev vi nastan attackerade av en stor elefant som tyckte vi var allt for nara. OJ va radda vi var!! Men det gick ju bra!
Vi fick dock inte mer an ett fotavtryck fran tigern..men men, det var kul anda!
Har hade vi ocksa manga mysiga uppekvallar med underbart sallskap, god mat och ol!

Sedan tillbaka till Cochi for att ta tag vidare ner till varkala for mer sol, bad och en del massage! Nu har vi kommit till Trivandrum, som ar Keralas huvudstad. Kul att uppleva lite mer storstad innan vi tar oss vidare till Thailand!

Nu pa torsdag tar vi flyg till Chennai, for att sedan ta nasta flyg vidare  sa att vi landar i Bankok pa fredag formiddag!
Maste saga att det ar lite sorgligt att lamna Indien.. Kanns som att tiden bara har rusat ivag.
Men nu ar det dags for nya aventyr!!

Kram P&S

PS. Mamma Isaksson! applet faller inte langt ifran tradet..idag var jag(stina) med fingrarna i en flakt "for att kanna om den drog"...kanner du igen det eller?..Men jag har fingrarna i behall! bara en blodblasa pa langfingret. Men oj va dum jag kande mig..haha! DS.

Dags att dra vidare!

Kategori: Allmänt

Nu har vi varit i palolem i 2 veckor. Det har varit riktigt gött och vi har ju som sagt träffat goa nya människor!
Dock blev ju Penny sjuk här sista veckan..Så då blev det ju inte så mycket röj. Men nu är hon på bättringsvägen och vi planerar att dra vidare uppåt igen nu på måndag till Anjuna! Där den kända flea marknaden håller hus!
Här stannar vi väl i 1 vecka ungefär för att sedan åka vidare neråt igen till Kerala!

Kram P & S

Hejsan Hoppsan

Kategori: Allmänt

Vi är fortfarande kvar i Palolem och planerar att vara det en vecka till! Här har vi under veckan träffat två svenska tjejer som vi varit med en hel del. Med dom har vi varit ute med båt och kollat delfiner, vi har även varit och spanat krokodiler och Stina fick äntligen badat med sin elefant!
Igår var sista dagen med tjejerna så då var det mycket sol och bad och på kvällen hade vi en liten avskedamiddag!
Idag har vi bara legat i solen och unnat oss en välbehövlig massage! Nu är det snart dags för lite kvällsmat och sedan får vi se vart morgondagen för oss. Annars är allt bra och livet leker! Hoppas det är detsamma för er där hemma!
Kramar P & S

Palolem!

hallå där hemma!

Imorse packa vi våra prylar och drog vidare med taxi till Palolem!
Efter 3 timmar var vi framme och vi blev välkomnade med efterlängtad sol!
Inte gjort mycket mer än att softar på stranden idag men det vankas redan planer för lite kanotpadling och eventulla äventyr för att komma steget närmare delfinerna som vi hittills bara sätt på håll!
spännande!

kramar S & P

Hej!

Kategori: Allmänt

Vi ar kvar i Arambol, pa dagarna gor vi inte allt for mycket vi mest slappar och laser mycket pa stranden.

Men igar var vi pa ett litet aventyr med vara nyfunna vanner, Simon och Henrik. Vi hyrde scooter och tog en farja over till en o for att komma till paradise beach. Forst hitta vi inte sa vi korde runt pa on och korde fel ett antal ganger, men det var bara roligt att se omgivningen.
Stranden var jatte fin. Nar vi kom hem var vi sjukt trotta och vi chillade bara, idag har vi molnigt och lite regningt sa vi vantar pa battre tider och de kanns fantastiskt bra!

Hopppas ni har de bra hemma med.

Stora kramar!

Oct. 28, 2012

Kategori:

Oct. 19, 2012

hej, det har vårt lite problem med att lägga ut bilder men vi försöker så gott vi kan. här kommer n bild från när vi var i jaipur högt upp i bergen med en fantastisk utsikt.

idag har vi solat och badat och simmat i poolen! vi njuter av värmen...

lite svårt att få tag på Internet men vi uppdaterar så fort vi har chansen!

hoppas ni har det bra hemma i regnet.

kram från solen på andra sidan jorden :-)

Varanasi

HEJ!

Nu har vi hamnat i Varanasi! Hit åkte vi nighttrain från Agra som tog oss 12h ungefär. Det var helt okej väldigt varmt och mysigt!
Det går inte så bra att lägga ut bilder med det kommer när det kommer helt enkelt.
Nu sitter vi på blue lassie och dricker lassie vilket är en sorts yoghurt, jätte god!!
Ikväll ska vi ta båt ut på varanasi och kolla in solnedgången där! Ska bli riktigt mysigt.
indien är hur fint som helst! alla är så himla vänliga och vi är jätte taggade på att dra vidare till Goa på onsdag för mer äventyr!

Om the road!

Hej hej hallå!

I onsdags kom vi till Delhi och skulle sova där en natt, dock kunde vi inte längre sova på det hotell vi bokat för att det var festival i stan så gatan var avstängd.. Vi fick hjälp av taxichauffören som körde oss till ett informations ställe, där satt vi i tre timmar innan vi kom fram till att det bästa är om vi åker till Jaipur med en gång! Så vi fick oss en Chaffisgubbe och igår efter att ha tillbringat dagen i gamla slott och till kvällen lagat mat och drucitk öl på ett hustak med våra nyfunna indiska vänner och en Britt! Gick vi och la oss för att redan nästa dag dra vidare.

Idag, alltså fredag kom vi till Agra! Har inte hunnit göra så mycket annat än att checka in oss, men imorgon ska vi upp vid soluppgången och kolla in Taj Mahal!!

Hejsvejs där hemma!

Halvvägs!!

Kategori:

Hejsan hoppsan!

Här sitter vi nu i Doha efter en 5h lång flygtur och väntar på nästa flygresa som kommer föra oss till New Delhi, India!!
Och även denna resa kommer ta ca. 5h...

Men är taggade ändå!! Snart framme :D

Välkommen till min nya blogg!